آموزش پارتیشن بندی هارد دیسک از طریق ویندوز


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 8 تير 1391
بازدید : 6001
نویسنده : وب سایت پی سی اید

 

آموزش پارتیشن بندی هارد دیسک از طریق ویندوز
اگر نرم افزار خاصی برای مدیریت پارتیشن های خود ندارید، اصلا نگران نباشید! چرا که سیستم عامل ویندوز ابزاری را برای این کار در اختیارتان قرار داده است. این برنامه Disk managementنام دارد که برای دسترسی به آن می توانید روی my computer کلیک راست کرده سپس Mange را انتخاب کنید. اکنون در پنجره باز شده روی Disk management کلیک نمایید. در ویندوز هفت می توانید نام آن را در کادر جستجو تایپ کنید و کلید Enter را بزنید تا برنامه اجرا شود.
بعد از اینکه وارد محیط برنامه شدید، مشاهده می کنید که در کادر ابتدایی پنجره، پارتیشن های شما به صورت ردیفی با ذکر مشخصات آن ها به شما نمایش داده شده است و در کادر دوم، مقدار فضای اشغال شده و فضای آزاد هارد دیسک با رنگ های مختلف به شما نمایش داده شده است. شما می توانید با انجام کلیک راست روی درایوهای هر کدام از ردیف ها، تنظیمات مورد نظر خود را انجام دهید.
 کم کردن مقداری از فضای درایو ها: ابتدا روی درایوی که قصد دارید از فضای اختصاص داده شده به آن کم کنید، کلیک راست کرده و در منوی کلیک راست، گزینه Shrink Volume را انتخاب نمایید. اکنون پنجره ی باز می شود که شما می توانید مقدار فضایی را که می خواهید از آن کم کنید را در کادر مقابل گزینه Enter the amount… وارد کنید. بعد از وارد کردن عدد مورد نظر، روی دکمه Shrink کلیک کنید تا مقدار فضایی که وارد کرده اید آزاد شود.
اضافه کردن مقدار فضای خالی به درایو ها: اگر در هارد خود مقداری فضای خالی دارید یا اینکه از یک درایو طبق روشی که در بالا گفته شد، مقداری فضای خالی ایجاد کرده اید و اکنون قصد دارید آن را به یکی دیگر از درایوها اضافه کنید، باید روی درایو مورد نظر که قصد اضافه کردن فضای خالی به آن را دارید کلیک راست نمایید و گزینه Extend Volume‌را انتخاب کنید تا پنجره آن ظاهر شود. در اولین قدم روی Next کلیک نمایید. در مرحله بعد، در پایین پنجره، سه کادر مشاهده می کنید که اولین کادر (Total…) مقدار فضای درایو شما را نمایش می دهد. دومین کادر (Maximum…) مقدار فضای خالی موجود در هارد دیسک را نمایش داده است و گزینه سوم (Select the…) نیز برای تعیین مقداری است که می خواهید از فضای خالی به درایو خود اختصاص دهید. شما می توانید با توجه به مقداری که در کادر دوم نمایان شده است (حداکثر فضای خالی)، تمام فضای خالی و یا مقداری از آن را به درایو خود اختصاص دهید. تنها کافی ست که عدد مورد نظر را در کادر سوم وارد نموده و گزینه Next را بزنید. در مرحله آخر روی Finish کلیک نمایید تا فضای مورد نظر شما، به درایو انتخابی تان اضافه شود.
ادغام کردن چند هارد دیسک:اگر بیش از یک هارد را روی سیستم نصب کرده باشید، می توانید آنها را با هم ادغام نمایید. برای این کار روی آیکون یکی از هارددیسک های خود که در سمت چپ قرار گرفته اند، کلیک راست نموده و گزینه Convert to… را انتخاب کنید.
نکته ها
·         فضای مربوط به درایوی که ویندوز در آن نصب است، فقط قابل کاهش است و نمی توانید فضای خالی را به آن اضافه کنید. برای این کار باید از نرم افزار های مربوطه استفاده کنید.
·         اگر بیش از یک هارد دیسک دارید، می توانید با استفاده از روش دوم و سوم که در بالا ذکر کرده ایم، از فضای خالی یک هارد، به درایو های موجود در هارد دیگرتان اضافه کنید. یا اینکه فضای خالی موجود در هارد دیسک هایتان را به یک درایو مشترک تبدیل کنید. 
 



:: موضوعات مرتبط: آموزش ویندوز , ,
:: برچسب‌ها: آموزش پارتیشن بندی با ویندوز , پارتیشن بندی هارد , مدیریت پارتیشن ها با ویندوز , آموزش ایجاد پارتیشن جدید , آموزش بازیابی پارتیشن ها , آموزش ایجاد درایو جدید , آموزش Disk management , استفاده از Disk management در ویندوز هفت , آموزش پارتیشن بندی با Disk management در ویندوز , آموزش اضافه کردن حجم درایو ها , آموزش کم کردن فضای درایو , آموزش حذف درایو , آموزش تغییر نام درایو ها , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


همراه با وب سایت آموزشی پی سی اید، حرفه ای شوید...!

نظر شما در مورد وب سایت pcaid چیست؟ (نظر سنجی جدید)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش حرفه ای رایانه و آدرس pcaid.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر بنویسید. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 55
بازدید دیروز : 104
بازدید هفته : 55
بازدید ماه : 7615
بازدید کل : 559378
تعداد مطالب : 372
تعداد نظرات : 251
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com